ALGEMEEN DAGBLAD ADMITS KUYT/KALOU MISTAKE

Algemeen Dagblad set the record straight Thursday by withdrawing its earlier report about the sale of Dirk Kuyt and Salomon Kalou. Feyenoord called upon the newspaper to rectify its story last Monday, and despite dragging its heels the daily has finally done just that. The interlocutory proceedings initiated by Feyenoord against Algemeen Dagblad have now been halted and the club hopes that’s the end of the story.

The complete text as published on the front page of Algemeen Dagblad Thursday is translated below as follows:

Feyenoord Rectification

In this newspaper on 6 and 8 August 2005 we wrote that Feyenoord had sold the players Salomon Kalou and Dirk Kuyt, or the transfer rights to those players, behind their backs to an investment company. We also wrote that this had been recorded in a document that bore the signature of an authorised member of Feyenoord’s Supervisory Board.

Before proceeding to publication we exercised insufficient care by not submitting the relevant document to Feyenoord for comments. In the meantime, Feyenoord has conducted an investigation which shows that the document is not signed by an authorised member of Feyenoord’s management or Supervisory Board. It is accordingly not correct to state that there is a transfer document that shows that Feyenoord has sold Salomon Kalou and Dirk Kuyt, or the transfer rights to those players, to an investment company. We regret this state of affairs, especially vis-à-vis the players Salomon Kalou and Dirk Kuyt and vis-à-vis member of the Supervisory Board Willem Scholten.

The Chief Editors

Feyenoord Business CLub
INLOG VOOR ONZE LEDEN
WILT U OOK LID WORDEN?
×